Täydellinen brändi-ilmeen uudistus

Kotisivut, videotuotanto, valokuvaus

CrossFit Oulu

CrossFit Oulu otti meihin yhteyttä massiivisen projektin merkeissä. He halusivat uudistaa verkkosivunsa täysin, selkeyttää viestintäänsä ja vahvistaa brändiään. Projektin tavoitteena oli houkutella uusia asiakkaita sekä parantaa nykyisten asiakkaiden käyttökokemusta. Toteutimme heille täysin modernisoidun verkkosivuston, brändin mukaisen esittelyvideon ja uusia valokuvia valmentajista ja yhteisöstä. Näiden avulla loimme kattavan ja yhtenäisen brändikuvan.

Verkkosivujen modernisointi ja selkeyttäminen

CrossFit Oulun vanha verkkosivusto sisälsi paljon tietoa, mutta käyttäjien oli vaikea löytää etsimänsä. Sivustolta puuttui selkeät asiakaspolut, ja sisältöä oli lisätty vuosien varrella pikkuhiljaa kiinnittämättä huomiota kokonaisuuden suunnitteluun. Lisäksi visuaalinen ilme ei vastannut brändin energistä ja vahvaa identiteettiä.

Aloitimme uudistuksen keräämällä kaiken olemassa olevan sisällön ja jakamalla sen loogisiin osastoihin. Suunnittelimme käyttäjäystävälliset asiakaspolut, jotta sivustolla navigointi olisi intuitiivista. Kun rakenne oli valmis, teimme hakusanatutkimuksen ja toteutimme hakukoneoptimoinnin varmistaaksemme, että sivusto näkyisi Googlessa oikeilla hakutermeillä.

Visuaalista ilmettä varten hyödynsimme asiakkaan brändin kolmea pääväriä, joista loimme yhtenäisen väripaletin. Lisäsimme sivustolle visuaalista selkeyttä ja korostimme tärkeitä elementtejä väreillä. Myös kuvat käsiteltiin niin, että ne sulautuivat saumattomasti sivuston ilmeeseen, ja niihin lisättiin brändin mukaisia värifilttereitä.

Verkkosivut toteutettiin WordPress-alustalle, joka oli asiakkaalle entuudestaan tuttu. Uusi sivusto rakennettiin erilliselle kehitysalustalle, mistä se siirrettiin vanhan sivuston päälle. Domain pysyi samana, mutta osoitteiden muutosten vuoksi teimme serverin puolelle uudelleenohjaukset varmistaaksemme, että vanhat linkit Googlessa ohjasivat oikeaan sisältöön uudella sivustolla.

Sivuston testaus toteutettiin yhteistyössä asiakkaan henkilökunnan ja loppuasiakkaiden kanssa. Testauksen pohjalta tehtiin viimeisiä hienosäätöjä asiakaspolkuihin ja teksteihin. Tulokset olivat erinomaisia: sivuston liikenne kasvoi merkittävästi, ja ilmaisten valmennuskonsultaatioiden varaukset nousivat selkeästi. Asiakkailta saatu palaute kiitteli erityisesti sivuston selkeyttä ja käyttäjäystävällisyyttä.

CrossFit Oulu mobiili ja desktop layout
https://www.crossfitoulu.com

Yhteisöä ja salia esittelevä video

CrossFitin sydän on yhteisössä – lajin harrastaminen on sosiaalista ja yhteisöllistä, niin paikallisesti kuin maailmanlaajuisesti. Asiakas halusi videon, joka korostaisi heidän lämminhenkistä yhteisöään ja esittelisi myös salin sijaintia ja tiloja.

Videotuotannossa käytimme monipuolisia kuvakulmia, mukaan lukien dronekuvausta, jolla saimme näyttäviä otoksia salista ulkoa ja sisältä. Salin korkeus ja avaruus mahdollistivat turvallisen lentämisen sisätiloissa. Kuvasimme salia sekä tyhjillään että täynnä innokkaita harrastajia. Videossa korostimme valmentajien ammattitaitoa, ohjattujen tuntien monipuolisuutta ja yhteisöllistä tunnelmaa.

Värimaailmaltaan video tehtiin brändin mukaisesti hieman tummanpuhuvaksi ja ”kylmäksi”. Runsaita värejä hillittiin, mutta ihmisten ihonsävyt säilytettiin luonnollisina. Brändin oranssia väriä lisättiin tarvittaessa keskisävyihin, mikä toi videoon yhtenäisyyttä.

Videosta tuotettiin pitkä versio verkkosivustolle ja useita lyhytversioita sosiaaliseen mediaan. Instagramissa video nousi nopeasti asiakkaan katsotuimmaksi sisällöksi ja jatkaa edelleen uusien asiakkaiden houkuttelua.

Valmentajien ja yhteisön valokuvaukset

Asiakas toivoi valmentajistaan kuvia heidän omien vahvuusalueidensa mukaisesti. Tämä toi valmentajien persoonallisuudet esille ja auttoi uusia asiakkaita löytämään itselleen sopivan ohjaajan.

Kuvauksissa keskityimme valmentajiin työn touhussa sekä yleiseen salitunnelmaan. Taltioimme myös innostuneita treenaajia ryhmätreeneissä, mikä korostaa yhteisön iloa ja tsemppihenkeä. Kuvia hyödynnettiin verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa asiakkaan toiveiden mukaisesti.

Valmentaja

Yhteenveto

CrossFit Oulun brändiuudistus oli menestyksekäs kokonaisuus, joka sisälsi verkkosivujen modernisoinnin, esittelyvideon sekä uudet valokuvat. Uusi verkkosivusto on selkeämpi, visuaalisesti houkutteleva ja hakukoneoptimoitu. Yhteisöä ja salia esittelevä video toi asiakkaalle näkyvyyttä ja houkutteli uusia harrastajia. Valmentajien ja treeniyhteisön valokuvaukset täydensivät kokonaisuutta, vahvistaen CrossFit Oulun brändiä inspiroivalla ja persoonallisella tavalla.

Asiakkaiden palaute on ollut erittäin positiivista, ja projektin tulokset – kuten lisääntynyt verkkosivuliikenne ja varaukset – puhuvat puolestaan. Tämä projekti osoittaa, kuinka hyvin suunniteltu ja toteutettu brändiuudistus voi nostaa yrityksen profiilin täysin uudelle tasolle.

Valmiina viemään brändisi seuraavalle tasolle?

Ota meihin yhteyttä ja luodaan yhdessä verkkosivusto, joka toimii sekä asiakkaidesi että liiketoimintasi hyväksi. Olipa kyseessä brändiuudistus, houkutteleva video tai upeat valokuvat, olemme valmiina toteuttamaan visiostasi todellisuutta. Lähetä viesti tai soita jo tänään – tehdään yhdessä suuria asioita!

Scroll to Top